Laevast

Laev JUKU. Naissaare sadamas
STB-tüüpi kalalaevlaev Juku valmis Saksamaal Würstenbergis 1954. 1976–1982 ehitati see Eesti Noorte Mereklubi algatusel NSV Liidu Laevaregistri järelvalve all Miiduranna sadamas ümber õppelaevaks. Lisaks Jukule ehitati samas laevaremonditehases ümber veel neli samasugust pikendatud kerega STB-d.

STB laevad ↓

 

 

 

 

Vanast laevast jäi esialgu alles peamasin 4 NVD 24 võimsusega 80 hj, mis vahetati 1985. aasta talvel enne Saksamaa-reisi uue 4 NVD 26-2 vastu. Ümberehituse käigus vahetati välja laeva kaared ning keret pikendati 3 meetri võrra. Laev s ai ka uue pealisehitise, ahtrit kõrgendati ja trümm muudeti meeskonna eluruumideks.

Esialgse projekti kohaselt oli laeval kaks kõrget masti, kuid vajaliku materjali puudusel sai laevast hoopis kolme lühikese mastiga (13 meetrit) seitsme purje (neli fokk- ja kolm grootpurje, purjepinda kokku umbes 140 m²) ja pukspriidiga mootorpurjekas.

Samuti uuendati magevee- (u 3 m³) ja kütusetanke (u 3 m³) ning ahterpiigis paiknevat suurt külmkambrit.

Laevapere käsutuses on neli kajutit ning praktikantide päralt kaks. Meeskonnapoolel (laeva keskel) on 12 voodikohta ning vöörikajutites samapalju praktikantide jaoks. Laeval on avar kambüüs ja salong, kuhu mahub 22 inimest.

Juku kanti laevaregistrisse 11. juunil 1981. Esimesed merepraktikareisid toimusid 1982. aasta kevad-suvel.

Tehnilised näitajad

Ehitatud: Saksamaal Würstenbergis 1954

Ümberehitatud: Miiduranna sadamas 1976–1982

Pikkus: 20,7 m (pukspriidiga 26,5 m)

Laius: 5,2 m

Süvis: vööris 1,8 m

ahtris 2,5 m

Veeväljasurve: 90 t

Peamasin: neljataktiline reevers-reduktor-diiselmootor 4 NVD 26-2 võimsusega 135 hj (98 kW)

Kiirus: mootoriga 8,2 sõlme

purjedega 6,5 sõlme

mootori ja purjedega 9,5 sõlme

 Vaata laev JUKU galeriid

Follow us on Facebookschliessen
oeffnen
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien